سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل تا آخر سال به دورکاری ادامه میدهد

شیوع کرونا باعث شد بسیاری از شرکت‌ها مانند گوگل تصمیم به دورکاری کارکنان خود بگیرند. حالا مدیرعامل گوگل و آلفابت، «ساندار پیچای» یک دید کلی از برنامه این شرکت برای بازگشت برخی کارکنان به سر کار ارائه کرده است.

گوگل از تاریخ 16 تیر ماه برخی از دفاتر خود در شهرهای مختلف را بازگشایی خواهد کرد و امکان بازگشت شمار کمی از کارمندان که نیاز به محل کار فیزیکی دارند را فراهم می‌کند. این شرکت تصمیم گرفته کارکنان به صورت چرخشی در دفاتر حضور داشته باشند که این ایده باعث می‌شود تنها 10 درصد از فضا اشغال شود.

در صورتی که این ایده با موفقیت روبه‌رو شود، گوگل این میزان را در شهریور ماه به 30 درصد افزایش می‌دهد. به گفته پیچای، این اقدام حضور بیشتر کارکنان در دفاتر را در پی خواهد داشت، البته همچنان اولویت با افرادی خواهد بود که نیاز به حضور در محل کار فیزیکی دارند.

توییتر و فیسبوک امکان دورکاری دائمی را برای کارکنان خود فراهم کرده‌اند، اما مدیرعامل گوگل در بیانیه خود به صورت مستقیم به این موضوع اشاره‌ای نداشته و کارکنان علاقه‌مند به جابجایی را تشویق کرده که با مدیران خود صحبت کنند و دستورالعمل‌های مربوط به مالیات و پوشش خدمات بهداشتی را مورد بررسی قرار دهند.

پیچای در بیانیه خود پیش‌بینی کرده که گوگل در آینده انعطاف‌پذیری و انتخاب‌های بیشتری برای نحوه انجام کارها درنظر می‌گیرد. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده:

«دفاتر ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان همکاری و اجتماع را فراهم می‌کنند، در حقیقت برخی از بزرگترین نوآوری‌های ما نتیجه ملاقات‌ها در دفتر بود و مسلما بسیاری از ما نمی‌خواهیم آن را از دست دهیم. در عین حال، ما با کارهای تقسیم شده میان کارکنان آشنایی خوبی داریم چرا که گوگل دفاتر زیادی در سراسر جهان دارد و پذیرای درس‌هایی هستیم که در این دوران یاد می‌گیریم.»

پیچای انتظار دارد که بخش بزرگی از کارکنان گوگل در سال جاری میلادی همچنان دورکار باقی بمانند و بیشتر وظایف خود را از خانه انجام دهند. این شرکت برای بهبود وضعیت کارکنان در خانه و کمک به آن‌ها، 1000 دلار هزینه برای خرید وسایل و تجهیزات اداری اختصاص داده است. در نهایت پیچای خبر از این داده که فضای فیزیکی دفاتر نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود و این شرکت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدامات احتیاطی لازم را مدنظر قرار می‌دهد.

منبع