سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دامنه در کسب و کار اینترنتی

داشتن یک دامنه ( domain ) او‌لین قدم در شیوه ورود شما به دنیای کسب و فعالیت مجازی خواهد بود . بسط روز افزون به کار گیری از وب از طرف یوزرها و سپرده گذاری عظیم موسسات بزرگ در‌این میدان , ثبت دامنه را تبدیل به تراز ای مضاعف دارای اهمیت و حساس برای موسسات , شرکت های و افراد حقیقی وواقعی نموده است . دامین انتخابی شما بر روی بروشور , کاتالوگ و کارت ویزیت شما قرار خواهد گرفت . شما در تیزرهای تبلیغاتی خویش نشانی تارنما خویش را قرار خواهید بخشید . از روش دامنه , مخاطبان وارد سایت شما خواهند شد و با سرویس ها و محصول ها شما آشنا خواهند شد . با اعتنا به مطالب فوق بدین فیض می رسیم که ثبت دامنه مطلوب یکی‌از دست اندرکاران موفقیت شما در میدان حضور در تجارت مجازی و کسب و فعالیت خواهد بود . .

 

دامنه چیست؟


هر رایانه همراه متصل به وب یک IP Address داراست که از روش آن دیگر یوزرها میتوانند به آن متصل شوند . DNS ( Domain Name Service ) سرویسی است که وظیفه آن تبدیل این IP Adressها به اسم دامنه و بالعکس است . مسلما به خاطر نگه داشتن اسم یک دامین زیاد راحتتر از به خاطر نگه داشتن نشانی IP آن است . در حقیقت DNS یک خدمت است که نظیر دفترچه گوشی تلفن فعالیت می‌نماید و متساوی اسم های دامنه وارداتی را به صورت IP پیدا می‌کند .

بخش های مختلف دامین

هر دامنه از یکسری بخش تشکیل می شود که‌این مناطق با دات ( . ) از نیز جدا میشوند . بخش نخستین www است که ماهیت نشانی را معلوم تولید میکند . بخش دوم اسم دامنه است که به عبارتی اسم انتخابی شما میباشد , و بعداز آن دامنه مرحله بالا یا این که ( Top - Level Domain ) است که به اختصار TLD هم نامیده می شود . TDL به عبارتی پسوند دامنه است . پسوندها اشکال متمایز دارا‌هستند . پسوند های همگانی , پسوندهای کشوری , 
در حالی که دامنه سطح بالا برای عملکرد یک دامنه ضروری است ، از دامنه سطح دوم نیز کم هیجان انگیز است. که احتمالاً به همین دلیل است که گاه از آن به عنوان دامنه "والدین" یاد می شود.

نکته جالب در مورد دامنه ها این است که می توانید تقریباً هر نامی را که می خواهید به عنوان دامنه سطح دوم خود انتخاب کنید. و مطمئنا ، شما می توانید برای دامنه سطح برتر خود با com.com بروید ، اما چه کسی "والدین" خوبی را نمی خواهد؟ گزینه هایی مانند .club ، .store ، حتی. پیتزا فقط چند روش است که می توانید بازی دامنه سطح بالایی خود را تقویت کنید.

منبع