سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست vps

خرید سرور مجازی (vps)

سرور مجازی در دو گروه: لینوکس و ویندوز ارائه می‌شود؛ اگر به امکانات بیشتر در مدیریت وب‌سایت‌های خود و دسترسی root برای سرور لینوکس یا دسترسی admin برای سرور ویندوز نیاز دارید، خرید سرور مجازی پارس پک می‌توانند بهترین گزینه شما در توسعه کسب‌وکار شما باشند. VPS های پارس پک علاوه بر سیستم‌عامل های مختلف در کشورهای: ایران و آلمان با آپ تایم و کیفیت عالی ارائه می‌گردد.

سرور مجازی چیست؟

وی پی اس (VPS) مخفف کلمه Virtual Private Server می‌باشد، که برگردان فارسی آن عبارتی شبیه به " سرور مجازی شخصی یا اختصاصی " می‌باشد؛ اما به‌طور عام در زبان فارسی از عبارت: سرور مجازی، برای معرفی این محصول دنیای فناوری اطلاعات استفاده می‌شود که به سبب کاربردها و مزایای بسیار آن مورد استقبال فراوان مدیران سرورها قرارگرفته است.

 

سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس یک سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس می باشد، که امکان نصب سیستم عامل های مختلف لینوکسی مانند Centos ، Ubuntu وDebian بر روی آن وجود دارد. این سیستم عامل ها امکان اجرای اکثر برنامه ها و ماژول های پر طرفدار و متن باز را دارند، اکثر سایت ساز ها از جمله Drupal و همچنین برنامه های مختلف تحت PHP نیاز به سیستم عامل لینوکس دارند. سرور مجازی با دسترسی کامل ارائه می گردد، نام کاربری اصلی این سرورها root بوده و امکان اتصال بصورت SSH را دارند.

سرور مجازی ویندوز

سرور مجازی ویندوز اختصاصی مایکروسافت یعنی RDP استفاده کرد، این سیستم‌عامل تنها امکان استفاده از برنامه‌هایی را دارد که محصول این شرکت باشند و یا توسط مایکروسافت تأیید و پشتیبانی گردد. ازجمله نسخه‌های ویندوز سرورهای ارائه‌شده: Windows2016R2,Windows2012R2,Windows2012,Windows2008,Windows2019R2 می‌باشند. این سرورها برای میزبانی وب‌سایت تحت ASP مناسب بوده و امکان استفاده از دیتابیس MSSQL و وب سرویس IIS که محصولات مایکروسافت هستند را مهیا می‌کند.

خارج

سرور مجازی را در موقعیت خارج از ایران نیز می‌توانید تهیه نمایید، اگر در وب‌سایت خود از سرویس‌هایی که به دلایل تحریم نیاز به آی پی خارج از ایران داشته باشند استفاده می‌کنید و یا عمده کاربران وب‌سایت یا اپلیکیشن شما در خارج از ایران حضور دارند، باید سرور مجازی خارج تهیه نمایید؛ سرورهای مجازی اروپا و آمریکا از دیتاسنترهایی که دارای وضعیت کیفی بالایی هستند ارائه داده می‌شوند و از آپ تایم بالا (زمان بالا بودن سرور) برخوردار می‌باشند. کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورها درزمینه ارائه سرورهای خارج از ایران می‌باشد. سرور مجازی آلمان را می‌توانید با انتخاب نوع سیستم‌عامل موردنیاز خود از پارس پک نیز تهیه نمایید.

سرور مجازی ایران

سرور مجازی vps ایران، به دلیل اینکه در داخل کشور می‌باشد؛ دارای سرعت بالاتری است. اگر سرو مجازی ایران تهیه نمایید، به دلیل ارزان‌تر بودن ترافیک داخلی، هزینه‌ها برای شما بهینه‌تر برآورد خواهد شد، همچنین در نظر داشته باشید که سرعت دسترسی کاربران داخل کشور به سرور مجازی ایران بیشتر از سرعت دسترسی به سرور مجازی خارج از ایران می‌باشد. پهنای باند مناسبی که در سرور مجازی ایران به‌واسطه افزایش پهنای باند ترافیک داخل کشور ارائه داده می‌شود، ازجمله مزایای سرور مجازی ایران می‌باشد. درنهایت، بر روی سرور داخل کشور با هر نوع سیستم‌عاملی که نیاز داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از سرور مجازی خود استفاده نمایید.

دسترسی ها

پارس پک ارائه‌کننده خدمات سرور مجازی در موقعیت‌های ایران، اروپا و آمریکا می‌باشد. بدین ترتیب می‌توانید سرور مجازی خود را برحسب نیاز خود به یکی از سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز و موقعیت مدنظر و میزان منابع موردنیاز خود، از یکی از پلن های قرار داده‌شده در داخل وب سایت پارس پک تهیه نمایید. در هنگام سفارش سرور مجازی در قسمت سفارش و پیکربندی سرور، باید به حداقل میزان رمی که برای نصب هر سیستم‌عامل نیاز می‌باشد توجه کنید. به ازای تهیه هر سرور مجازی یک آی پی اختصاصی نیز به کاربر ارائه داده می‌شود. در سرورهای مجازی پارس پک علاوه بر دسترسی ssh و ری موت به سرور، از طریق پنل VNC که در داخل ناحیه کاربری پارس پک تعبیه‌شده است نیز می‌توانید سرور را مدیریت نمایید.

منبع: پارس پک