سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟

خدمات سرور اختصاصی (Dedicated hosting service)، امکانی کارآمد برای مؤسسات و سازمان‌های بزرگ است که بدلایل مختلف از قبیل ضرورت امنیت و پایداری بالا برای اطلاعات و خدماتشان نمی‌خواهند از سرورهای اشتراکی با دیگران استفاده نمایند.

امکانات سرور اختصاصی

در این نوع سرور اختصاصی امکانات متنوعی برای سرویس گیرنده فراهم می‌شود که از آن جمله می‌توان به اختصاصی بودن سرور برای مشتری، فضای نگهداری بالا، امکان داشتن ترافیک بالا، تسلط و کنترل کامل بر روی سرور اختصاصی یافته، تهیه نسخه پشتیبان (Back Up) از اطلاعات و داده‌های سازمان و امکان مدیریت سرور اختصاصی اشاره کرد. بهره‌مندی از این ویژگی‌ها سبب شده است تا بسیاری از سازمان‌ها داشتن یک سرور اختصاصی در یک دیتاسنتر مورد اعتماد را مناسب‌تر و به صرفه‌تر دانسته و از این روش استفاده نمایند.

سرور اختصاصی به یک سرور با منابع کامل و اختصاصی که در اینترنت در دسترس است یک سرور اختصاصی می گوییم. در اینترنت میلیون ها سرور وجود دارد، که اگر یک سرور اختصاصی داشته باشید، یعنی یکی از این چندین میلیون سرور در اینترنت به شما اختصاص دارد.

خرید سرویس اختصاصی

سرور های اختصاصی شرایط فیزیکی خاصی دارند، و نمی توانید یک سرور خریداری کنید و مانند سیستم خودتان در منزل به اینترنت متصل کنید. البته اگر این کار را انجام دهید، احتمالا می خواهید که در یک شبکه داخلی از آن استفاده کنید، کاری که امروزه بسیاری از شرکت ها برای اجرا و تست پروژه ها و برنامه های خود انجام می دهند. در ادامه درباره شرایط نگهداری سرور اختصاصی، دیتاسنتر ها Data Center ها و سخت افزار و منابع آن ها صحبت می کنیم.

سرور اختصاصی؛ سرور ای است که در یک دیتا سنتر قرار دارد و تمام منابع آن سرور به صورت اختصاصی در اختیار شماست.

ویژگی‌های سرور اختصاصی چیست ؟

دارای قدرت پردازش بالا و حافظه RAM زیاد است. همچنین ظرفیت ذخیره سازی بالا و اتصال به ذخیره ساز های دیگر مانند SAN  و NAS یا Cloud را دارند. دارای پهنای باند بالا و ترافیک شبکه زیادی هستند.

معایب سرور اختصاصی چیست ؟

هزینه تهیه بالایی دارند و باید نیروی متخصص برای مدیریت سرور داشته باشید.

چرا به سرور اختصاصی نیاز دارید ؟

چون هاست اشتراکی و سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما نیست.

سرور اختصاصی به چه کاربرانی پیشنهاد می‌شود؟

به کسانی که سایت یا سامانه هایی دارند که پردازش بالایی دارند یا کاربران زیادی دارند(بیشتر از 100 کاربر همزمان متصل) یا به فضای ذخیره زیادی نیاز دارند. البته ممکن است همه با چند مورد را با داشته باشند.

سرور اختصاصی ایران بهتر است یا خارج کشور؟

نمی توان گفت که ایران بهتر است یا خارج، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که در مقاله صحبت کردیم. در کل اگر عمده کاربران در ایران هستند، سرور اختصاصی ایران تهیه کنید در غیر اینصورت سرور اختصاصی خارج از ایران بهینه تر است.

موارد استفاده سرور اختصاصی چیست ؟

برای پردازش های حجیم و ترافیک بالا مورد نیاز است. برای مثال برای مصارف پروژه های برنامه نویسی سنگین و گسترده مانند Data Mining، برنامه نویسی های گروهی گسترده، سایت های فروشگاهی با مشتری های زیاد، سایت های آموزش آنلاین، سایت های اشتراک فایل و ویدئو و …

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی ؟

وقتی بر روی یک سرور اختصاصی مجازی ساز نصب کنید و یک ماشین مجازی با دسترسی به قسمتی از منابع سرور اختصاصی ایجاد کنید، سرور مجازی نام دارد. پس سرور مجازی یک سیستم عامل است که به قسمتی از منابع سرور اختصاصی دسترسی دارد.

امنیت سرور اختصاصی را چگونه برقرار کنم؟

در این باره به صورت کامل در مقاله صحبت کردیم. به صورت کلی و در بیشتر موارد مسئولیت امنیت سیستم عامل و نرم افزارها را باید برقرار کنید و این که یک راه حل مناسب برای پشتیبان گیری Backup انتخاب کنید.

امنیت شبکه سرور را چگونه برقرار کنم؟

امنیت شبکه سرور همیشه با دیتاسنتر است. پس باید در انتخاب دیتاسنتر با امنیت دلخواه خودتان دقت کنید. یکی از دیتاسنتر های امن OVH می باشد.

دسترسی کنسول KVM چیست ؟

دسترسی مستقیم به سرور اختصاصی است، به این صورت که انگار با یک مانیتور و ماوس و کیبورد مستقیما به سرور متصل هستید و به مراحل قبل از بالا آمدن سیستم عامل دسترسی دارید.

چگونه از اطلاعات سرور اختصاصی Backup تهیه کنم؟

بیشتر بستگی به سیستم عامل و نرم افزار های موجود در سرور دارد. بیشتر برنامه روش برای Backup گیری دارند. برای مثال پایگاه داده SQL Server چند روش برای Backup گیری دارد. جتما باید فایل های Backup را در جایی غیر از سرور اختصاصی نگهداری کنید.

چه سیستم عامل هایی در سرور اختصاصی پشتیبانی می شوند؟

تقریبا تمامی سیستم عامل ها در سرور اختصاصی پشتیبانی می شوند و قابل نصب هستند. حتی با استفاده از دسترسی کنسول یا KVM می توانید خودتان سیستم عامل را نصب کنید. به جز سیستم عامل های غیر معمول یا سیستم عامل هایی که برای تست نفوذ و حملات سایبری استفاده می شوند.

چه نرم افزار هایی در سرور اختصاصی پشتیبانی می شوند؟

هر برنامه یا نرم افزار دلخواه را می توانید نصب کنید به جز برنامه هایی که برای حملات سایبری و تست نفوذ استفاده می شوند. برخی دیتاسنتر ها اجازه استفاده از برنامه های کرک شده را نمی دهند.

قوانین و شرایط استفاده از سرور اختصاصی چیست ؟

استفاده از سرور اختصاصی مانند یک سیستم عادی است با همان شرایط. هر کاری که بخواهید می توانید انجام دهید و نباید برخی کارها مانند اختلال در شبکه، سو استفاده از برخی امکانات دیتاسنتر و تست نفوذ و حملات سایبری را داشته باشید. هر دیتاسنتری قوانین خاص خود را دارد.

ترافیک وارز Warez چیست؟

به ترافیک هایی که از برنامه های کرک شده یا غیرقانونی تولید می شود گفته می شود که برخی دیتاسنتر ها اجازه عبور این ترافیک ها را می دهند.

چه سروری را تهیه کنیم؟

برای تهیه سرور اختصاصی باید نیاز های تان بسنجید، با این دید که در آینده نزدیک نیز چه مقدار به این نیاز ها اضافه می شود. سپس سروری را تهیه کنید که پاسخگوی نیازهایتان باشد. در این مورد پیشنهاد می کنم که از متخصصان این رشته مشاوره دریافت کنید.

از کجا سرور اختصاصی تهیه کنم؟

همیشه سعی کنید که از شرکت های معتبر با پشتیبانی مناسب سرویس های خود را تهیه کنید. برای مثال یکی از بهترین شرکت ها پارس پک می باشد. هیچگاه به خاطر ارزانی به هر جایی اعتماد نکنید و برای اطلاعات و اعتبار خود ارزش قائل باشید. اطلاعات شما دارایی اصلی شما هستند.

ویژگی های سرور های اختصاصی ایران چیست؟

مهمترین ویژگی آن استقبال کاربران ایرانی از آنهاست که ترافیک پرسرعت و ارزان تری را در کار با سرور شما خواهند داشت. دسترسی و پشتیبانی سریعتر نیز از ویژگی های مهم آن می تواند باشد.

ویژگی های سرور های اختصاصی خارج از ایران چیست ؟

سرور خارج برای صاحبان آنها ارزان تر تمام می شود. همچنین سرعت شبکه بالاتر و کیفیت بهتری را می توانید در سرور خارج از ایران تجربه کنید. ولی خوب فقط می توانید سرور اجاره کنید و دسترسی به سرور و پشتیبانی با کندی و سختی بیشتری انجام می شود.

سرور های اختصاصی لینوکس چیست؟

سرور اختصاصی که بر روی آن سیستم عامل لینوکس نصب شده است.

سرور اختصاصی ویندوز چیست؟

سرور اختصاصی که بر روی آن سیستم عامل ویندوز نصب شده است.

سرور اختصاصی آلمان چیست؟

سرور اختصاصی های اجاره ای اصولا بر اساس نام آن کشور شناخته می شود. سرور اختصاصی آلمان نیز در کشور آلمان قرار دارد و به سرعت بالا و قیمت بسیار پایین شهرت دارد.

منبع: ویکی پدیا